tisdag 16 november 2010

Aktien Ångest AB

Enligt lagen om alltings jävlighet fick läkemedlet Maximine avslag från den amerikanska läkemedelsverket FDA december år 2000.Man krävde ytterliggare en studie som skulle ta flera år och kosta multum. Aktiekursen föll som en klubbad gris och mina satsade pengar hade omvandlats till korvören. Ibland vaknade jag mitt i natten och tänka att det måste varit en mardröm. Så var tyvärr inte fallet. Den här gången var det jag som satt med dumstruten på huvudet.Svunna var tiderna när jag surfade på DI chattsida och flinade självbelåtet åt dom forum medlemmar som fortfarande trodde att just deras förhoppningsbolags aktiekurs skulle ändra riktning från avgrund till himmel. Nu var jag själv i skiten och mitt självförtroendet som aktieplacerare var lika lågt som aktiekursen.Men mitt i denna mardröm började jag fantisera om en turn around för aktien. Att just den här aktien åter igen skulle börja lufta mot himlen.

Fortsättning på galenskaperna följer......