måndag 25 april 2011

Aktien vars kursriktning bara kunde peka ner.

I sammanslagningen tillkom även några lovande tillskott till medicinpipen inom området smärta. Speciellt smärtsalvan NP-1 där det enligt ledningen fanns en lockande lukrativ miljard marknad.
Det här kunde ju inte bli fel tänkte jag även fast aktiekursen bara gick ner och ner. Men trägen vinner ju intalade jag mig själv maniskt. Nu var vi inne i år 2008 och när som helst skulle all förlust tas tillbaka när den europeiska läkemedelsorganisationen EMEA skulle ge grönt ljus åt Epicepts  blodcancerläkemedel Ceplene mot AML.
Framtiden sågs minst sagt ljus ut och jag såg i mitt inre hur aktiekursen skulle bryta sin ständiga bana neråt och i nittio graders vinkel skjuta rakt upp i himlen. Men typiskt enligt lagen om all världens jävligheter nekade EMEA att godkänna Ceplene. Apatiskt satt jag bara och glodde på skärmen när Epiceptaktien istället åkte i nittio grader neråt. Jag orkade inte ens klicka på musen och sälja av aktien utan satt i stället och grubblade över hur snabbt aktien skulle vara värd noll, zero och ingenting.
Fortsättning följer.......